...Vita incerta mors certissima...

Únor 2010

Vlad III. Dracula

28. února 2010 v 14:59 | Lady |  Vampires
Pre čitatelov mojej stránky aby sa moc nenudili sem dám aspon malý článok o Draculovi...


Vlad III. Dracula (1431 - 1476) Tiez Naražač na kôl resp. Napichovač (rumunsky Ţepeş) bol valašským kniežatom. Ako panovník viedol voči Osmanskej ríši nezávislu politiku namierenu proti osmanskej expanzii. Je považovaný za spravodlivého vládcu a ochráncu valašskej nezávislosti, preslavil sa však najmä svojou krutostou v bojoch s Turkami (jeho prezívka je založena na oblubenom zpôsobe popravy, ktorý využíval k vyvolávaniu strachu a hrôzy vo svojich nepriateloch; Dracula (Drăculea) je potom zdrobnelinou prezívky jeho otca - Drak (Dracul) - ktorý bol označovaný ako člen tzv. Dračieho rádu císara Žikmunda).


Ospravedlnenie od Lady

28. února 2010 v 14:41 | Lady
Chcela by som sa vám ospravedlniť, že som sem dlho nic nepridávala, ale ja mám aj iné blogy a tak som tento trošku zanedbala...njn skúsim to nejak napraviť a zachvílu em asi niečo pridám...

Black Magic

22. února 2010 v 17:47 | Lady |  Magic
Je to temná mágia, ktorá sa tiež nazýva "cesta ľavej ruky". Patrí sem: zaklínanie, zariekavanie, preklínanie...

Sú ňou označované kúzla a rituály, ktoré slúžia na ovplyvňovanie, ohrozovanie, zranenie či zabitie osoby alebo zvieraťa. Jej symbolom je obrátený pentagram, v ktorom sa zadržujú negatívne energie. Je dosť využívaný v satanistickými kultami. Kniha satanizmu je viazaná v ľudskej koži. Kulty uctievajúce Diabla ako svojho jediného vládcu. Používajúce všadeprítomné znaky čiernej mágie ako obrátený pentagram a 666. Všetko je prepojené s čiernou mágiou.

Je to dávna veda, ktorá sa využívala už v starovekom Egypte. Je to sila sugescie, sila moci, byliniek a sila, ktorú doteraz nikto celkom nepozná. V minulosti bola čierna mágia veľmi rozšírená a poznatky siahajú hlboko do minulosti. Čierny mágovia boli ľudia veľmi uctievaný, ale zároveň aj zatracovaný. Dôkazom sú dejepisné knihy o kresťanských čistkách Inkvizície začiatkom 12. storočia. Každý kto bol usvedčený z bosoráctva bol upálený na hranici pred veľkým davom.

V dnenej dobe vznikajú sekty diablových sluhov.

Magické kúzla sa i v dnešnej dobe stále odriekajú v latinskom jazyku, lebo to pridáva na mystike kúzla. Odriekajú sa viackrát, aby sa neminu ich účinok. Buď je to odriekanie z knihy, alebo samovoľne vymyslené kúzlo, ktoré môže mať tiež svoju silu.

V satanskej knihe sa nachádzajú kúzla mnohých generácií. V dnešnej dobe je väčšina z týchto rituálov utajovaná.


White Magic

22. února 2010 v 17:46 | Lady |  Magic
Biela mágia sa zaoberá dobrom. Prebúdza lásku, radí v problémoch a odvracia kliatby. Hovorí sa jej tiež "cesta pravej ruky". Používa sa predovšetkým na pomoc ľuďom, jej kúzla neškodia. Patrí sem napr. veštenie, predvídanie...

Jej symbolom je pentagram, ktorý musí byť dokonale rovný a symetrický. Niektorí ľudia tvrdia, že biela mágia je čierna mágia zahalená do náboženského šatu, no to presne nikto nevie. Z ľudského pohľadu je biel mágia vnímaná ako ovládanie energií, ktoré sú prospešné pre dušu a túto rozvíjajú a posúvajú v schopnostiach vyššie. Majster bielej mágie je schopn tak pôsobiť magickou energiou, že vytvára život a podporuje život.

Biela mágia využíva predovšetkým silu prírody a je podobná šamanizmu. V stredoveku bola veľmi rozšírená, ale ľudia ju príliš odsudzovali. Odriekaním formuliek sa navodzovala napätá atmosféra a vznešenosť obradu, ale podstatou bola stále sila prírody.

Postupne začala biela mágia naberať na sile a ľudia ju začali zneužívať vo svoj prospech čo zapríčinilo vznik čiernej mágie, ktorej najväčšou zbraňou je ľudská chamtivosť a túžba po moci.


Psychical Vampires

22. února 2010 v 17:44 | Lady |  Vampires

Kto sú to vlastne psychický upíry?

Pod týmto pojmom môžeme rozumieť viacero možností. Môžeme si predstaviť tvora v ľudskej podobe rovnako ako tieň sajúci našu psychickú energiu. Bezpochyby vieme povedať, že každá bytosť, rastliny či vec má svoju vlastnú psychickú energiu. Sú to akési energetické polia nazývané tiež aura, či bioplazma. Na neživé predmety sa voľne viaže z bytostí či rastlín. Nikdo nevie presne povedať. Prečo to, tak je. Aura trochu pripomína plyn vznášajúci sa okolo človeka a má viac farieb. Dokáže odhaliť naše zdravotné problémy, či dokonca našu súčasnú náladu.

Prečo však niektorí jedinci odčerpávajú túto energiu, keď všetky živé organizmy si ju dokážu sami vytvoriť?!

Je niekoľko dôvodov. Nevedomí psychický upíri ju odčerpávajú neúmyselne väčšinou počas choroby keď telo nie je schopné vytvoriť dostatočné množstvo psychickej energie. Takíto človek ani nemusí byť psychickým upírom. Avšak stáva sa, že sú medzi nami takí, čo psychickú energiu odčerpávajú zámerne. Dôvody sú rôzne. Odčerpaná energia im môže dodať energiu či podstatne vylepšiť náladu.

Útoky na našu psychickú energiu sú častejšie než si myslíme. Obvykle spôsobujú náhly pocit malátnosti, únavy, bolesti hlavy občas dokonca mdloby.

K útokom dochádza jak vo dne, tak i v noci. Keď vás uprostred noci prepadne pocit, že v tmavej izbe nie ste sami a zaplaví vás pocit strachu a úzkosti?! Nemôžete sa pohnúť a očami blúdite po všetkých kútoch izby. Dokonca sa môže stať, že zhliadnete temnú siluetu, ktorá sa k vám blíži. Počas útoku môžete pociťovať tlak na hrudi, ktorý je spôsobený odsávaním energie.

Takýto útok nie je príliš častý. Avšak niektoré obete dokonca vypovedali o audiovizuálnych zmenách ako boli vzdialené hlasy, výkriky, či zvuky pripomínajúce prefukujúci vietor. Čiastočne to pripomína fenomén vymiestnenia z tela. Alebo tiež astrálnu projekciu.

Charakter nočného útoku:

Ako som spomínala, tento útok nie je príliš častý. Je sprevádzaný pocitom strachu úzkosti a paralýzou. Paralýza však môže byť len stratégiou upíra, aby sa obeť nebránila. Ľudia, ktorí majú silnú auru pociťujú pred útokom a počas neho oveľa väčší strach a ľudia z menším vyžarovaním aury. Obeť sa tiež môže zobudiť na základe pocitu "niečo nie je v poriadku" a vidieť tak blížiaceho sa upíra.

Nasleduje samotný proces nasávania energie pričom dochádza k energetickému kontaktu na auru obete. Aura siaha niekoľko centimetrov až decimetrov od povrchu tela. Preto sa upír, či skôr jeho vedomie znáša tesne nad obeťou alebo stojí nad obeťou a tak jej odsáva energiu. Keď sa hladina energie u upíra vyrovná normálu, je kontakt s obeťou prerušený a obeť spravidla hneď zaspáva. Predovšetkým z dôvodu vyčerpania po odsávaní energie.

Charakter denného útoku:

K takýmto útokom nedochádza pomocou astrálnej projekcie či v bioplazmatickej podobe, ale pomocou fyzického tela upíra. Takéto útoky sú vemi bežné. Môžu byť nevedomé. Starí alebo chorí ľudia odčerpávajú psychickú energiu zo svojho okolia. No tiež môžu byť vedomé. Väčšina z nás dokáže postrehnúť, že pri stretnutí s niektorími ľuďmi máme pocit ako keby z nás vyprchala všetka energia. Naproti hororovému nočnému útoku býva tento len málokedy spozorovaný, pretože chýbajú sprievodné fenomény.

Po útoku sa prejaví spomínaná malátnosť, únava, bolesti hlavy či mdloby. Tento typ útoku môže prebiehať trojakým spôsobom a to formou dotyku, tesného priblíženia sa a vizuálnym kontaktom.

Pri prvom spôsobe sa upír dotkne svojej obete. A odsáva z nej energiu. Pri druhom spôsobe upír vystreľuje akési úpony na zachytávanie inej energie. Tieto úpony pripomínajú ramená chobotnice. Tretí spôsob pomocou vizuálneho kontaktu je najvyspelejší typ odsávania energie. Upír udržiava s obeťou očný kontakt, ktorý bol v minulosti známy aj ako "urieknutie". Upíra vysiela energetické úponky do svojho okolia prostredníctvom očnej animácie a môže sa napojiť na auru kohokoľvek, kto sa nachádza v dosahu jeho zraku.


Vampires and animal blood

22. února 2010 v 17:43 | Lady |  Vampires
UPÍRI A ZVIERACIA KRV
Zdá sa vám to nepravdepodobné, či nechutné? Ani sa vám nečudujem...Avšak je to pravdivé...

Upíri sú často spojovaný s pitím ľudskej krvi, ale musí to byt nevyhnutne tak? Upíri skutočne uprednostňujú ľudskú krv. Vacsina z nich považuje zvieraciu krv za nečistú. Dokonca často opovrhujú tými, ktorí si zvolili tento spôsob života.

Vyzerá to ako nápad prebratý z Twilight sagy, ale tento napad je na svete stovky ak nie tisice rokov. Zvieracia krv im pomáha ak po ruke nie je iný zdroj obživy. Mnoho upírov, ktorím sa prieči loviť a nemajú darcov nezostáva iná možnosť. Tým ďalším sa protiví ubližovať ľuďom, odmietajú ľudskú krv len pre vlastné presvedčenie.

Zvieracia krv je dosť silná na to aby im dala silu a odvrátila blížiaci sa záchvat besu, no mnohým upírom to za to nestojí. Skutočne veľmi často veria, že ak sa napijú zvieracej nečistej krvi, tak ich krv sa pošpiní. Na svoju krv sú veľmi hrdý. To preto sú tieto prípady pitia zvieracej krvi , tak výnimočné a vzácne, i keď som mala tú česť stretnúť sa i s týmto typom upíra.


Ako vidieť auru

19. února 2010 v 20:44 | Lady |  Aura
Toto už som nedávala radšej ani do prekladača lebo z toho vznikne nejaká slovensko-česká hovadina xD
takže to tu máte, ale po česky....

Právě jsem otestovala další způsob vidění aury, a to pomocí periferního vidění. Vezměte si cokoli, co má červenou barvu (přijde mi, že u červené je to vidět nejlíp i pro začátečníky) - knihu, postavičku, sešit. Mělo by to být JEN červené - něco zabalte do červeného balícího papíru. Nebo prostě vezměte nějaký přemět.

Já zůstanu u červené knihy. Sedněte si tak, abyste viděli jednobarevnou plochu (pokud se neumíte soustředit) - třeba čelem ke skříni nebo ke zdi. Knihu si dejte před oči a zaměřte se na její hranu. Sledujte jen tu červenou hranu, ne knihu a ne zeď před vámi. Nechce oči, ať se vám jako by "rozjedou". Nemrkejte, nechte oči "rozjeté" a stále se dívejte na hranu knihy. Nesmíte hnout pohledem, snažte se nemrkat, soustřeďte se na hranu knihy. Po chvilce nad ní uvidíte zelený proužek - vidíte auru BARVY.


Farby aury a výpočet aury

19. února 2010 v 20:35 | Lady |  Aura
Ospravedlňujem sa ak sú tam chyby ale nechcelo sa mi to prekladať z češtiny tak som to proste hodila do prekladača xD proste LoL jaká som ja lenivá...lol

Presné určenie farieb je veľmi ťažké, pretože majú základnú charakteristiku, ktorá závisí na tom, kde sa aká farba nachádza, v akom odtieni alebo tónu je vykonaná as akou farbou sa prelína.

Svetlé a jasné ostínů - pozitívnej energie

Tmavé, rozmazané, zakalené odtiene - negatívne energie, prítomnosť chorôb

Výpočet vlastnej aury!!!

Auru môžeme vnímať nielen vizuálne, ale môžeme využiť aj numerologických vedomostí
a farby aury si "vypočítať". Potrebujeme na to poznať dátum narodenia danej osoby.
Podľa výpočtu potom stanovíme "hlavné" a "vedľajšie" farbu aury.

VÝPOČET:

1. Sčítame dátum narodenia a súčet prevedieme na číslo od 1 do 9.
Avšak s jedinou výnimkou, a to sú číslo 11 a 22. Tieto čísla nepřevádíme na 2 a 4.
A to z toho dôvodu, že 11 aj 22 sú v numerologii považovaná za tzv majstrovská položky.
Súčet čísel dátumu narodenia nám dá "hlavné" farbu.
Príklad: Dátum narodenia je 24. 12. 1928. Sčítáme: 2 +4 +1 +2 +1 +9 +2 +8 = 29, 2 +9 = 11.
Toto číslo už ďalej nerozrušili. Keby sme však mali výsledok napríklad 14,
sumarizáciu by sme dál: 1 +4 = 5.

2. O "vedľajšej" farbe nás potom informuje číslica dátumu narodenia.
Použime predchádzajúci dátum narodenia. To potom znamená, že sa jedná o 24.
Opäť sčítáme: 2 +4 = 6. Číslo dňa narodenia nás informuje o "vedľajší" farbe aury.

"Hlavná" farba nám dáva prehľad o najdôležitejších znakoch daného človeka.
"Vedľajšie" farba nás potom informuje najmä o jeho schopnostiach.

VÝSLEDKY:

1.
ČERVENÁ

Hlavná farba
Bude ľahko dosahovať svojich predsavzatí, je spoločenská a vie zrozumiteľne hovoriť. V láske však nie je príliš romantická. Vo finančnej sfére bude mať šťastie.
Je to dobrý vodca ostatných, ktorý chce ale o všetkom rozhodovať sám.
Pre svoje ciele si vie vybrať správny čas, u ostatných je obľúbená, ale nepotrebuje sa o ne príliš spoliehať. Má silné ego a dokáže nájsť šťastie.

Vedľajšia farba
Osobnosť, ktorá bude mať v živote šťastie. Vie ostatným pomáhať. Nade vše si cenia slobody
a nezávislosti. Je energická i vitálne a dobre komunikuje. Pre svoj cieľ dokáže aj nemožné veci. Nerada sa necháva obmedzovať a nemá rada kritiku, aj keď je to priateľský človek. Vie byť
v správny čas na správnom mieste. Je ctižiadostivá.

2.
ORANŽOVÁ

Hlavná farba
Bude úspešná, ak dokáže viac využiť ponúkané príležitosti. Je veľmi priateľská a pre svojich priateľov urobí úplne všetko. Je ošetrujúce a starostlivá. Prevládajúci úlohu u nej zohrávajú emócie,
má aj silne vyvinutú intuíciu.
Je pokojná a nevyvoláva hádky, vie sa vybraně správať a je príjemným spoločníkom. Má bohatý vnútorný život. Nemáva prílišné vodcovské sklony.

Vedľajšia farba
Má vkus a umelecké cítenie i bohatú fantáziu. Samoty sa nebojí, ale vie tiež pomáhať ostatným. Veľmi si váži rodinného života a na svojich blízkych je dosť závislá.
Má rada vnútornú slobodu a nebýva príliš ambiciózne. Je jemná a nehádavá, ale v prípade potreby
sa vie brániť. Nie je príliš trpezlivá a pri realizácii svojich zámerov potrebuje pomoc okolia.
Nemá totiž silnú vôľu.

3.
ŽLTÁ

Hlavná farba
Je vitálny a mnohomluvný. Zaujímavá osobnosť so zmyslom pre humor a vyvinutú sociálnu inteligenciou.
Vie dobre argumentovať a dokáže sa vcítiť do iných ľudí. Máva sklon k domýšľavosti, ale je celkom úprimná. Je to životný optimista a dokáže sa nadchnúť pre nové aktivity.
Ráda flirtuje s opačným pohlavím a môže mať sklony k klamstvo.

Vedľajšia farba
Je ambiciózny a je na ňu spoľahnutie. Vie reagovať na zmeny, má rada pravdu, uznáva rodinné hodnoty. Je plná života, neznáša nudu a je náročná k iným rovnako ako k sebe.
V podriadené pozícii sa necíti príliš dobre, radšej vládne a je pomerne prakticky založená. Novým myšlienkam sa nevyhýba.

4.
ZELENÁ

Hlavná farba
Je nedôverčivá, šetrná a má rada poriadok. Preto jej robí problémy prispôsobiť sa zmenám a neočakávaným situáciám. Je praktická, ale občas pôsobí zbytočne chladne.
Má silnú vôľu a dokáže na seba byť primerane tvrdá. Mala by sa naučiť viac užívať života.
Zaslúži si však dôveru ostatných, pretože má dobré srdce.

Vedľajšia farba
Býva náladová a voči autoritám sa stavia do opozície. Má rada jasné a prehľadné situácie a občas
sa chová úplne nezodpovedne. Je praktická, ale máva sklon k zbytočnému pesimizmu.
Konverzuje "na úrovni" a v spoločnosti sa málokedy stratí. Rozhodovanie jej nerobí problémy, otázkou vplyvu sa však príliš nezaoberá. Vie tiež dlhodobo plánovať, najmä ak ide o jej ciele.
Je pracovitá a táto vlastnosť ju neopúšťa ani pri riešení náročných úloh.

5.
MODRÁ

Hlavná farba
Nemá rada nudu, dobre nadväzuje kontakty s inými ľuďmi a priťahuje ju cestovanie. Je šikovná
a má vrodené nadanie. Okolie ju rešpektuje a ona sama je dobrý vodca ostatných.
Minulosťou sa nezaoberá. Chce spoznať čo najviac, má tiež rada určitú mieru slobody. Občas zbytočne
riskuje a mala by byť dôslednejší pri určovaní svojich cieľov. Je čestná a v živote máva šťastie.

Vedľajšia farba
Rýchlo a bystro myslia, neboja sa rizika a rada sa vzdeláva. Všetko dokáže brať s humorom.
Je sympatická a ľudia jej názory dobre akceptujú. Neumí leňošiť a dokáže využiť ponúkanú príležitosť.
K ľuďom je občas nedôverčivá, aj keď potrebuje ich obdiv. Pre opačné pohlavie je pomerne príťažlivá. Oceňujú slobody a istej miery nezávislosti.

6.
INDIGO (sorry ale nwm jaka je to farba....)

Hlavná farba
Má ťažkosti s rešpektovaním autorít a sklon zbytočne utrácať. Občas sa chová egoisticky a na svojho partnera žiarli. Potrebuje mať pocit, že ju ostatní majú radi. Svoju rodinu miluje a stará sa o ňu,
ale musí sa jej dostať uznanie za to, čo robí.
Je to príjemný optimista, ktorý má rád krásnu a vyváženosť. Potrebuje však aj materiálnu istotu a materiálne zabezpečenie. Bez ťažkostí pomáha ostatným.

Vedľajšia farba
Má rada pohodlie, oplýva dobrým vkusom. Ľuďom dôveruje, vyhľadáva ich spoločnosť a vládne
i diplomatickým nadaním. Je to vitálny a charitatívne typ, ktorý sa vie obetovať pre druhého.
Je zodpovedná, koná po zrelej úvahe, ale nerada pracuje pod tlakom. Veľmi dlho si tiež pamätá rôzne krivdy.

7.
FIALOVÁ


Hlavná farba
Je priateľská, má bystrý úsudok, pružne myslenie a dostatočnú fantáziu. Je múdra a vzdelaná.
Vie dobre komunikovať a má tiež veštecké schopnosti.
Hoci je skôr uzatvorenejšou typ, nevyhýba sa spoločnosti. Chcela sa vzdeláva v tom, čo jej je blízke.
Je duchovne založená, ale občas môže mať sklon vyvyšovať sa nad svoje okolie.

Vedľajšia farba
Je náladová, romantická aj zodpovedná. Oceňujú spravodlivosti aj ich obhajcov. Neboja sa zmien,
je priateľsky založená, nehádavá a prispôsobivá. Tolerantní k názorom iných a pomerne komunikatívne. Má sklon zabúdať, je to však múdra a príťažlivá osobnosť s duchovným rozhľadom. Má dobrú intuíciu, ale mala by sa naučiť spoľahnúť sama na seba.

8.
RŮŽOVÁ

Hlavná farba
Je pracovitá a dokáže ísť za tým, čo chce dosiahnuť. Vie sa poučiť z rôznych životných skúšok.
Je ambiciózny a za svojím cieľom pôjde za akúkoľvek cenu, aj keď v srdci zostane skromná a láskavá.
Má vedúce schopnosti, nehanbia sa však využiť pomoc iných. Ak dosiahne toho, čo si predsavzala, pociťuje mimoriadne uspokojenie. Snáď preto dokáže pre svoje ciele obetovať aj rodinu.

Vedľajšia farba
Je prispôsobivá, pokojná a voči ostatným fér. Nemá však príliš zmysel pre humor a občas sa pripadá osamelo. Previnenie len ťažko odpúšťa. Má zmysel pre spravodlivosť, ale v hnevu dokáže byť veľmi deštruktívne.
Má sklon utrácet a cení si finančnú nezávislosť. Za svojim cieľom pôjde veľmi tvrdo. Mala by však ľuďom viac dôverovať.

9.
BÉŽOVÁ

Hlavná farba
Má skvelé nápady, vitalitu i energii. Vie dobre využiť príležitosti, je múdra a duchovne založená. Mala by sa však snažiť chápať viac ľudí okolo seba.
Je ambiciózny a inteligentný, uznáva pravdu aj spravodlivosť. Jedná fér a túži byť úspešná.
Býva štedrá a má dobré srdce.

Vedľajšia farba
Ráda poroučí ostatním, je chrabrý, má veľa energie a pevnú vôľu. Chce byť uznávaná
za akúkoľvek cenu. Snáď preto sa často angažuje pre verejné blaho.
Je praktická, ale chýba jej trpezlivosť.
Je nebojácna, môže však mať sklony k povýšenému rokovania. Ak jej niekto ublíži, vie sa pomstiť.

11.
BIELA

Hlavná farba
Vie dobre nadväzovať vzťahy s okolím, ale priateľstvo pre ňu nie je na prvom mieste. Väčšinou chce,
aby sa všetko podriadilo jej názorom. Chce zaliezť dobro i pravdu, k čomu má potrebnú vitalitu
aj ideály. Má dobrú fantáziu a je nezkažený.

Vedľajšia farba
Vie si poradiť takmer v každej situácii a neprepadla čiernym myšlienkam. Môže mať mystické schopnosti.
Je veľmi pracovitá a ide za svojím cieľom s potrebnou razanciou.
Je to dobrý vodca, u ostatných obľúbený. Prichádza s novými nápadmi a má bohatú fantáziu.

22.
ZLATÁ

Hlavná farba
Je pracovitá a túži byť úspešná. Půjde-li za svojím cieľom dostatočne vytrvalo, dosiahne všetkého,
čo si zachce. Je inteligentný, má bystrý úsudok.
Je mocná a vládne úžasným potenciálom. Na ceste vpred jej bude veľmi prospešné jej kúzlo osobnosti.



Vedľajšia farba
Má statočné srdce, nebojí sa, je pracovitá a metodická. Vie si poradiť takmer s každou situáciou.
Neumožňuje však vždy zvládať ťažkosti v partnerských vzťahoch.
Pre ostatné je príťažlivá, chce byť všade prvý. Je ambiciózny, má zdravý rozum au svojho okolia býva obľúbená. Občas môže mať sklon zotrvávať v pohodlnom "závetrí".

Aura ľudí

19. února 2010 v 20:09 | Lady |  Aura

Každý človek má vlastnú a jedinečnú auru, ktorá je akýmsi pokračovaním tela a zrkadlom charakteru, vlastností, duševného vývoja a duchovnej podstaty jedinca.

Jednotlivé farby, rovnako tak ich prelínanie, forma aj veľkosť samotnej aury zobrazujú celkový stav ducha a tela. Každá oblasť tela vyžaruje auru, ktorá zodpovedá kvalite našich pocitov, sociálne cítenie, komunikáciu, mentálneho myslenie, nášmu sbehodnocení alebo sebauvedomovania.



Latinské výroky A

19. února 2010 v 19:27 | Lady |  Latinské výroky
-A cane non magno saepe tenetur aper.
Často aj malý pes udrží diviaka.
-A capilis usque ad ungues.
Od vlasov až po nechty.
-A contrario sensu.
V opačnom zmysle.
-A latere.
Zo strany.
-A limine.
Od prahu (začiatku).
-A nihilo.
Z ničoho.
-A solis ortu usque ad occasum.
Od východu slnka až po západ.
-Ab aeterno.
Od večnosti.(Odjakživa)
-Ab imo pectore.
Z hĺbky srdca.
-Ab uno disce omnes
Z jednej veci sa nauč všetko.
-Abducet praedam, qui occurrit prior
Korisť patrí tomu kto na ňu skôr natrafil
-Accidit in puncto quod non speratur in anno
V okamihu sa stane to, v čo dúfaš roky.
-Ad honorem Dei gloriam
Na česť a slávu Boha.
-Ad honorem Jesu
Na česť Ježišovú
-Ad vitam eaternam
Na večný život.
-Alea iacta est
Kocky sú hodené.
-Aliis alia placent

Každému sa páči niečo iné.
-Amicitia semper prodest, amor aliquando etiam nocet
Priateľstvo vždy prospieva, láska niekedy aj škodí.
-Amicus cognoscitur amore, more, ore, re.
Priateľ sa pozná podľa lásky, mravov, reči a skutkov.
-Amicus est tamquam alter idem
Priateľ je ako druhé ja.
-Annus horribilis
Hrozný rok.
-Attingere caelum diagito
Dotknúť sa prstom nebies.
-Audaces fortuna adiuvat
Odvážnemu šťastie praje.
-Audiatur et altera pars
Nech je vypočutá aj druhá strana.
-Audi partem alteram
Vypočuj druhú stranu.
-Avaro omnia desunt, inopi pauca, sapienti nihil
Lakomcovi chýba všetko, chudákovi málo, múdremu nič.
-Avē, caesar, moritūrī tē salūtant
Buď pozdravený, cisár, tí, ktorí idú na smrť, ťa zdravia.


Čo je to aura?

18. února 2010 v 16:05 | Lady |  Aura

V slovníkoch sa uvádza, že aura je neviditeľné vyžarovanie energie, ktoré obklopuje všetko živé.

Ovšem energetické pole existuje aj okolo vecí. Je pravda, že aura obklopuje telo, ale zároveň je súčasťou aj každej bunky. Je teda súčasťou tela, nie len niečo čo ho obklopuje. Aura je obrazom našej osobnosti, spôsobu života, myšlienok a emócií. V nej sa jasne odzrkadľuje náš mentálny, psychický a duchovný stav. Aura je u každého človeka úplne špecifická, jedinečná a nezameniteľná. Poznatky, ktoré možno z jej pozorovania vyvodiť, předstihují svojou komplexnosťou a vystižením podstaty akúkoľvek inú metódu, ktorá doteraz slúžila na získavaní podobných informácií.


Oznam od Lady

18. února 2010 v 16:00 | Lady
Mno....wiem, že sem moc ludí nechodí ale pokúsim sa stránku aktualizovať čo najčastejšie a pridávať sem články ktoré by vás mohli zaujímať.....ja tie články nepíšem preto by som túto stránku nazvala niečo ako "Zhrnutie teórií o upíroch a ostatných nadprirodzených javoch".

Lady

Astrálne cestovanie

18. února 2010 v 15:56 | Lady |  Magic


BTW: je to v češtine lebo sa mi to nechcelo prekladať xD


PREDTÝM AKO BUDETE CESTOVAŤ
1. Nebojte se. Strach vás bude držet ve vašem těle.

2. Zajistěte, že vás nebude nikdo rušit.

3. Dokonale se uvolněte.

4. Neměljte překřížené ruce ani nohy (bude vás to držet v těle)

5. Mějte myšlenky pod kontrolou.

6. Na nic nemyslete.

Jak se uvolnit

Klíč k astrálnímu cestování je dokonalé uvolnění. Pokud si jen tak sednete a uvolníte, jste uvolněni tak na 15%. Musíte doáshnout co největšího uvolnění. Můžete se dočíct, že máte uvolňovat postupně jeden sval po druhém, ale to můžete dělat až do aleluja.

Jak poznáte, že jste dokonale uvolněni?

Dokonalé uvolnění lze poznat dvěma způsoby: 1. Nebudete cítit tělo. 2. Nebudete cítit ani to, na čem ležíte.

Čili si budete připadat, že nemáte tělo a jste ve vzduchu.

Jak to dělám já

Já si lehnu, zavřu oči a soustředím se na dech. Samozřejmě na nic nemyslím. Je to těžké, ale jde to. Pak jen pozoruji, jak přestávám cítit ruce, nohy...

Jak na nic nemyslet

To je pro někoho složitá věc. Ti, co to umějí, dokáží sedět a na nic nemyslet celé hodiny.

Jak na to?

Pokud chcete astrálně cestovat, měli byste držet myšlenky na uzdě. Pokud venku zatroubí auto, okamžitě vás napadne třeba: "To zatracené auto mě ruší." A myšlenka je na světě. Pro začátek by se mělo postupovat takhle:

Zatroubí auto a vy:

Začátečníci: "To zatracené auto mě ruší."

Pokročilí: "To zatracené au...."

Více pokročilí: "To zatra..."

Ještě lepší: "To..."

A ti nejlepší: "..."

Je to hodně o ovládání, ale jde to!!

Otázky a odpovědi

Jak poznám, že se něco s astrálním tělem děje?

To je velice jednoduché. Pokud vás začne nějaká část těla brnět, mravenčit nebo svědit, pak jste na dobré cestě. Podobné příznaky jsou reakcí fyzického těla, které pochopitelně brání "odchodu" astrálního těla. Vydržte to!!!

Co mám dělat během první cesty?

Během první cesty je důležité neopustit byt/dům, někde se uvádí i pokoj. Během první cesty si ohmatejte stěny. Možná zjistíte, že jsou poddajné. Podívejte se na své tělo. Jakmile se vrátíte, zapište si všechno, co jste cítili. Pomůže vám to při dalším vycestování.

Co můžu čekat, jakmile se astrální tělo oddělí od fyzického?

Jakmile k tomu dojte, můžete na okamžik ztratit vědomí. Jakmile se astrální tělo odděluje od fyzického, můžete mít pocit, že se propadáte nebo že se vznášíte. Poddejte se tomu pocitu!

Co když se nevrátím?

Jakmile se astrální tělo oddělí od fyzického, jsou tato dvě těla spojena takzvanou stříbrnou šňůrou. Pokud by se cokoli dělo, tato šňůra stáhne astrální tělo zpátky do fyzického, které je schopno okamžitě jednat. Tato šňůra se může libovolně natahovat.

Co můžu během cestování dělat?

Můžete: Létat, procházet zdmi, cestovat v čase, navštěvovat přátele, navštívit astrál, potkávat jiné lidi, kteří astrálně cestují, požívat jasnovidectví, číst myšlenky...

Jak se vrátím?

Pokud cestujete a chce cestovat někam daleko, stačí myšlenka a ocitnete se tam. A takto funguje i návrat. Stačí si vzpomenout na své fyzické tělo a okamžitě se vrátíte. Ovšem pokud se cokoli stane s tělem fyzickým, okamžitě se vrátíte. Při návratu můžete na moment z¨tratit vědomí.

Můžu pohybovat předměty?

Během astrálního cestování je pro vás těžké otočit i list v knize, natožpak cokoli zvedat či s něčím pohybovat.

Paranormální schopnosti

Kromě letu a procházení zdmi můžete použít i vaše paranormální schopnosti. Jakoukoli. Jasnovidectví, telekinezi, čtení myšlenek, zkoumání minulých či budoucích životů. Je také možné, že některou z paranormálních schopností použijete, aniž byste si toho všimli.

METÓDY, POHYB, VIDENIE
Je mnoho metod, jak vycestovat. Já popíšu ty, které sama používám.

Metoda č. 1

Po uvolnění si začněte představovat, jak se houpete na houpačce. Představujte si to skutečně živě, pohyby těla, vlající vlasy, prorážený vzduch, skřípot řetězu nebo lana, výřený písek... Houpejte se výš a výš a nehleďte na gravitaci. Vidíte nebe, slunce vás bodá do očí, nebo je pod mrakem... Stále se houpejte, a jakmile dojde k přehoupnutí, mělo by vás to vyhodit z fyzického těla. Pokud ne, nic si z toho nedělejte, chce to čas.

Metoda č. 2

Uvolněte se a živě si představujte, jak padáte studní. Snažte se, aby to bylo co nejživější. Prorážený vzduch, vlhko, chlad, lesklé kameny, vlající šaty a vlasy... Dno v nedohlednu. Padejte a padejte a jakmile dopadnete, měli byste veletět ze svého fyzického těla. Tímhle způsobem se mi to ještě nepovedlo:).

Metoda č. 3

Uvolněte se a představte si, jak vaše imaginární ruce chytají provaz a ručkují nahoru. A jak po něm ručkují, vytahují vaše astrální tělo ven.

Metoda č. 4

Uvolněte se a představujte si, jak vaše astrální tělo (vy) vystupuje z fyzického těla. Představujte si, jak se pomalu vznášíte nahoru, zatímco vaše fyzické tělo leží na posteli.

Jak se pohybovat?

Pohyb

Pro nováčka může být pohyb témeř nemožný. Proto je nutné naučit se "znovu chodit". Pokud chcete udělat první pohyb, tak ho prostě udělejte a nepřemýšlejte o tom. Pro začátek se pohybujte blízko podlahy. Dejte si pozor na "brždění" a "zrychlování". Abyste do zdi nenarazili místo toho, abyste se k ní pouze přiblížili. Pokud se vám něco nedaří, tak se moc nesnažte, jinak se vrátíte zpátky. Raději zkuste něco jiného.

Let

Při letu můžete cítit sílu gravitace. Takže první let pro vás bude něco jako dlouhé skoky. Jakmile začínáte klesat, ztrácíte odhodlání k letu a zvyk být na zemi vás táhne dolů. Existuje jeden trik, jak to překonat: Běžte po klesající cestě a odražte se k letu! Jakmile se naučíte létat, vzdálenost pro vás není problém. Můžete cestovat kamkoli. Problém nastává, když cestujete pomocí myšlenky. Existují teorie, že pokud se přenášíte myšlenkou, dostanete se do nereálného, vymyšleného světa. Můžete však létat i do vesmíru.

Procházení zdmi

Proč při tom nastávají problémy, toť otázka. Jediné, co lze poradit, je to, abyste to zkusili jinudy. Jinal vám nezbyde nic jiného, než použít dveře.

Astrální vidění

Fyzické tělo nám umožňuje vidět pouze záběr pod úhlem 220 stupňů, tzn. vidíme pouze před sebe, nikoliv za sebe, nad sebe a pod sebe v jeden okamžik. S astrálním tělem máme rozhled více než 360 stupňů a můžeme tedy vidět do všech stran najednou. To je sférické vidění. Během projekce nás síla zvyku nutí zaměřit svou pozornost pouze jedním směrem, kde máme pocit, že přední část našeho pohledu. Výhledy vzad, nahoru, dolů, vpravo a vlevo zůstávají, všechny najednou, nejsou však zpracovávány současne mozkem. To by neodpovídalo celoživotnímu návyku frontálního pohledu. Sférické vidění je jako být jedno velké mnohaplošné oko, které dokáže vidět všemi směry a naráz. Astrální tělo nemá žádné fyzické orgány, ani oči. Jste nehmotný bod vědomí plovoucí prostorem. Nepůsobí na vás gravitace ani jiné fyzikální zákony. V tomto stavu neexistuje žádne nahoře nebo dole, vzadu nebo vepředu, nalevo či napravo. Je to jen síla zvyku, která se snaží zachovat původní perspektivy i během projekce.

Jestliže jste zcela v astrální dimenzi, je důležité pochopit sférické vidění. Především pak, projektujete-li se v reálném čase blízko fyzické dimenze. Sférické vidění často způsobí dojem, že jste v zrcadlovém obraze nebo obrácené kopii reality. To znamená, že například vás dům bude vypadat obrácený zezadu dopředu. To je způsobeno ztrátou původního přirozeného výhledu během projekce. V určitém bodě projekce ztratíte orientaci a získáte výhled odlišný od normalního, tj. převrátíte se zeshora dolů nebo dovnitř bez vašeho vědomí. To převrátí vás přirozený levo-pravý, nahoře-dole výhled a oklame vaše podvědomí, které si převrátí místo, ve kterém se nacházíte, a vědomí pracuje správně. Protože v astrální dimenzi nemáte fyzické tělo, chcete-li se podívat za sebe, nemusíte se otáčet ani jinak pohybovat. Stačí změníte-li svůj výhled směrem dozadu. To je pak příčinou zrcadlového efektu; výhled dozadu je svým způsobem jako pohled do zrcadla. Podobného efektu dosáhneme, lehneme-li si a díváme se nad svou hlavu nebo stoupneme-li si na hlavu a pokoušíme se strefit levé a pravé strany věci. Způsobí to menší zmatení vašich smyslů pro levou a pravou, tj. musíte vědome uvažovat o tom, co je nalevo a co napravo z vaší obracené pozice. Toto lehké zmatení je všechno, co je třeba k oklamání podvědomí, které vytváří něco lepé akceptovatelného. Váš mozek není schopen přizpůsobit se převrácení, a tak vám dodá novou perspektivu odpovídající tomu, co považuje za levou a pravou stranu. V okamžiku, kdy tuto anomálii vědome odhalíte, je již pozdě to zvrátit. Mozek nepřijme vědomou záměnu pravé a levé strany. Rozumíte-li však sférickému vidění a během projekce dojde k převrácení, není to již žádný problém. Vezměte to na vědomí a nebudete se obávat, že plýtváte svým časem v jakési zrcadlové dimenzi, tj. máte-li v astrální dimenzi něco v plánu, můžete v tom pokračovat. Vše, co musíte udělat, je odhadnout své pravo-levé souřadnice podle budovy nebo něceho podobného v okolí, a ignorovat zcela své smysly pro pravou a levou. Všechno, co v astrální dimenzi vidíte, je přímo vnímáno vaší mysli. To je jednoduchý podnět pro vaše podvědomí zamotat nebo převrátit během projekce všechny nebo alespon některé vědomé vjemy.

Pozn.: Toto převrácení výhledu se můze přihodit během projekce v realném čase mnohokrát.

ASTRÁLNE DIMENZIE
Astralní dimenze je nejbližší dimenze k dimenzi fyzické. Překryvá a prostupuje svět jako obrovska síť vědomí, zachycuje a zachovává všechny myšlenky. Její obsah je vytvářen kolektivnim vědomím celosvětové mysli. Obsahuje myšlenky, vzpomínky, fantazie a sny každé žijící bytosti na světe. Uvnitř ní způsobuje pravidlo přitazlivosti mezi podobným, že se tento oceán mysli rozkládá do vrstev a jezírek. Tato jezírka myšlenek seobyčejne nazývají astrálními rovinami, astrálními světy, astrálními podrovinami nebo astrálními říšemi. Astralní dimenze je tvořena astrální látkou, která je výstižně popsána jako hmota mysli. Je neobyčejne citlivá na myšlenku a můze se zformovat do jakéhokoliv tvaru nebo formy. Tyto výtvory mohou být natolik dokonalé, že jsou nerozeznatelné od skutečnosti.

Nejlepším způsobem, jak to vysvětlit, je načrtnout srovnaní mezi astrální látkou a neexponovaným fotografickym filmem. Jestliže tento film vystavíme světlu zaostřenému čočkou fotoaparátu, je na něj okamžitě zapsán perfektní obraz reality pomocí chemické reakce vyvolané světlem. Jestliže je astrální látka vystavena myšlence zaostřene čočkou mysli, okamžite se mimo astrální hmotu mysli zformuje dokonalý odraz reality reakci astrální látky na myšlenku. Složitost a stálost jakéhokoliv výtvoru v astrální dimenzi závisí především na síle mysli, jež ho vytvořila.

Astrální dimenze 2

Je to svět naruby, podobný tomu, který našla Alenka v Říši divů. Všechno vypadá skutečně, ale je to proměnlivé a nestálé. Můžete tu nalézt všechno - od základních, hrubých úrovní plných sexualní energie až po nádherná a poklidná místa plná spirituální harmonie. Čas je zde zkreslený a rozpínavý. Hodina v Astrální dimenzi vypadá jako pár minut ve fyzickém světě. Ve srovnání s fyzickým světem má mnohem vyšší vibrace. Je to jako přehrávat videokazetu dvacetinásobkem normální rychlosti, ačkoliv to není zřejmě, jste-li uvnitř. Pohyb mezi jezírky astrálních snů je pro většinu projektoru záležitostí typu hop nebo trop. Musíte nashromáždit rozsáhlé zkušenosti, abyste mohli podnikat plánované astrální cesty do specifických realit. V této dimenzi je nekonečně množství realit, rovin, říší a snových jezírek. Přirozeně se vrství a shlukují do jezírek spřízněných myšlenek. Během spánku nebo při průzračném snu podvědomí vytváří jedno jezírko speciálně pro vás, vaše osobní divadlo snů. Jestliže si uvědomíte sami sebe během snu, dostanete jej pod kontrolu. Kontrola je převzata od výkonného podvědomí. Bez účinku jeho mocné kontroly se vaše osobní zakázková říše změní. Budete se náladovat na jiné souhlasné části astrální dimenze a realita, v níž se nacházíte, se začne mísit s jinými realitami a získávat odlišný vzhled. Při vědomé projekci do astrální dimenze se můžete naladit na jakoukoliv její část a cestovat do odlišných realit, jiných snových jezírek nebo do jejich směsi. Na to existují různé techniky, ale všechny vyžadují nějakým způsobem dezorientovat podvědomí a přinutit jej, aby vás přeneslo do jiní Astrální reality. Někteří projektoři se dívají na své rozplývající ruce. Jiní se otáčejí a způsobují záměnu stran. Tyto metody dezorientují mysl a dávají podnět podvědomí naladit se na jinou část Astrální dimenze.

Je velice složité popsat, jak se dá pohybovat mezi úrovněmi, zřejmě se to musíte naučit tím, že to uděláte - metodou pokusu a omylu. Musíte se naučit, jak využívat a řídit podvědomí a jak je přimět k určité činnosti.

Upíri v dejinách Európy(historka o Draculovi a Alžbete Báthory)

15. února 2010 v 15:45 | Lady |  Vampires
Tento článok som nepísala ja a ospravedlňujem sa, že neuvediem zdroj ale zabudla som tú stránku... A aj keď články kopírujem tak si ich samozrejme prečítam pretože mňa upíri naozaj fascinujú a chcem o nich vedieť čo najviac...

Každý rok navštevujú stovky ľudí cintorín vo Whitby v anglickom Yorkshire, aby tu pátrali po neexistujúcom hrobe románového upíra Draculu z knihy spisovateľa Brama Stokera. Je však vcelku dobre možné, že hľadajú na tom nesprávnom mieste, keďže v roku 1978 našli robotníci pracujúci pri výkopových prácach pri dome na Peckham Hill Street v Londýne zvláštnu náhrobnú dosku, ktorá niesla nápis "Gróf Dracula, 17.12. 1847". Niekoľko dní po oznámení senzačnej správy v miestnych novinách sa síce niekdajší nájomník David Perrin priznal, že tabuľu tam zo žartu zakopal pred 13 rokmi, avšak lovci tajomstiev z "Fortean Times" zaznamenali okolo oného domu ďalšie kuriózne veci.

VAMPÍRI, KNIEŽATÁ TEMNOTY

Aj táto historka ukazuje do akej miery našu predstavu o upíroch ovplyvnila kniha Brama Stokera "Dracula", publikovaná v roku 1897. Odvtedy si čierneho grófa z Transylvánie predstavujeme očami Jonathana Harkera zvyčajne takto: "Tvár mal veľmi pretiahnutú, tenký nos sa vyznačoval vysokým mostíkom a zvláštne klenutými nozdrami, čelo mal vysoké a vlasy s výnimkou spánkov husté. Podobne husté mal aj obočie, ktoré mu nad nosom takmer zrástalo. Ústa, pokiaľ ich bolo vidno pod ťažkými fúzmi mal nehybné, kruté a beleli sa v nich obzvlášť ostré zuby, ba zuby mu vytŕčali aj ponad pery, ktoré mal na svoj vek prekvapujúco červené. Uši mal bledé, hore zahrotené, bradu širokú a mocnú, líca pevné, aj keď chudé. Najviac pôsobila jeho nezvyčajná bledosť ... jeho ruky sa zdali biele a jemné, ale keď som sa ne pozrel zblízka, všimol som si, že sú drsné, široké a s malými prstami. Čo je čudné, uprostred dlane mu vyrastali chĺpky. Nechty mal dlhé a ostré"

Podľa štúdie doktora Mora, ktorý zhrnul vo svojej knihe dokonca všeobecnú teóriu vampirizmu a takto nadviazal na lekársky spis dr. Montague Summera "The Vampire in Europe" majú hroby upírov vždy otvory, podobné myším dieram alebo akoby ich prerazila ceruza, alebo prsty. Citujme presne podľa Mora v preklade dr. Ludvíka Součka:

"Týmito otvormi uniká z hrobu dematerializovaný upír v podobe akejsi ektoplazmy, čo sa mimo hrobu opäť materializuje do ľudskej respektíve strašidelnej podoby. Vďaka tejto schopnosti nie sú pre upírov prekážkou ani zatvorené dvere, či priklincované vrchnáky rakiev. Zjavenie upírieho dvojníka signalizuje zvyčajne hmla v bezprostrednej blízkosti hrobu a výskyt netopierov, či vlkov, alebo aspoň vlčích hlasov."

Materializáciu upírov veľmi výstižne popísal opäť Stoker, ktorý sa zrejme o tieto vážne mienené štúdie opieral. Jonathan Harker pozoruje v jednej zo siení na Draculovom hrade vírenie akéhosi poprašku v mesačnom svetle. poprašok mu pripomínal drobné prachové zrniečka, ktoré ustavične krúžili a vytvárali celé strapce akýchsi obláčikov. V tónoch zavýjania psov /spomeňme si na Mora/ nadobúdali partikuly nové a nové tvary, ktoré sa menili na nezreteľné prízraky, zhmotňujúce sa do podoby ženských vampírov.

Upíri sú údajne schopní aj iných neobyčajných činov: napríklad Dracula sa dokáže škriabať dolu hlavou po zámockom múre. Pre vampírov nie je problém meniť sa na zvieratá v závislosti od toho, odkiaľ pochádzajú: v Európe na vlkov a líšky, na Blízkom Východe na hyeny, v trópoch na tigre a leopardy. Zvláštnosťou upírov je aj to, že ich nevidno v zrkadle /to, ako vieme, zobrazuje iba skutočnosť/ a nevrhajú tieň.

INŠPIRÁCIA BRAMA STOKERA

K napísaniu svojho hrôzostrašného románu sa Abraham Stoker pripravil naozaj veľmi dobre. Autor sa vo svojej knihe inšpiroval historickým príbehom o rumunskom kniežati Vladovi IV. Draculovi /1431-1476/, známom ako Vlad Tepes, Narážač. Dracula, ktorý dlhší čas balansoval na ostrí meča medzi uhorským kráľom Matejom Korvínom a tureckým sultánom Mehmedom v snahe uchovať si nezávislosť suverénneho vládcu, bol totiž mimoriadne ukrutný. Novšie historické výskumy dokazujú, že Dracula s obľubou stoloval uprostred lesa kolov, na ktorých boli napichnuté telá jeho obetí. Existujú dokonca dobové drevoryty, na ktorých sú tieto desivé scény znázornené.

Podľa prameňov konzumoval krv svojich nepriateľov. Nechal si ju naliať do misy, potom vzal chlieb, namáčal si ho a jedol. Podľa toho sa dá naozaj povedať, že bol žijúcim upírom.

Abraham Stoker vo svojom románe prostredníctvom profesora Van Helsinga hovorí, že Dracula bol obdarený takou silou vôle, že bol schopný
- pri spojení s podivnými skrytými silami pôsobiacimi v jeho domovine - návratu z ríše mŕtvych v podobe upíra. "Táto sila vôle", pokračuje Stoker, "bola nepochybne príznačným povahovým rysom skutočného grófa Draculu. Čo sa však týka oného návratu z ríše mŕtvych, zohráva tu úlohu tajomstvo, ktoré obklopuje pohreb a smrť Vlada Draculu."
História uvádza, že štyridsaťpäťročný Dracula padol v novembri 1476 niekde pri Bukurešti v jednej zo šarvátok s tureckými oddielmi. Tvrdí sa, že zomrel na cválajúcom koni prebodnutý kopijou, alebo sťatý zozadu mečom, načo boli jeho telesné pozostatky pochované pod oltárom v kaplnke ostrovného kláštora Snagov. Po neúspešných pokusoch o odhalenie hrobky pri oltári boli v rokoch 1931-32 prevedené rozsiahle vykopávky na celom ostrove. Takto bol v blízkosti prahu kaplnky objavený neoznačený hrob s neúplnou kostrou bezhlavého tela, útržky červenej hodvábne látky a šparky s Draculovým znakom. Všetky artefakty boli dopravené do bukurešťstkého Historického múzea, odkiaľ však zase po čase záhadne zmizli...

GRÓFKA DRACULA

Alžbeta Báthoryová /1560-1614/, známa ako "Krvavá grófka", či "Grófka Dracula" predstavuje ďalší historický prototyp sadistickej postavy, ktorý ďalej ovplyvňoval formovanie tradičnej predstavy o vampirizme. Transylvánska šľachtičná, ktorá sa vydala v roku 1575 za grófa Františka Nádašdyho, páchala svoje zločiny prevažne na území dnešného Slovenska po celé štvrťstoročie od roku 1585 do roku 1610. Nechala zavraždiť niekoľko stoviek mladých žien a dievčat, v krvi ktorých sa kúpala, aby ju staroba nepripravila o sviežu pleť a krásu tela. Väčšinou išlo o poddané, ale medzi jej obeťami bolo aj mnoho vznešených dievčat zo šľachtických rodín, ktoré jej zverili do výchovy. Báthoryovej prítomnosť na panstvách Čachtice, Beckov, Vranov, Šarvár, Léka, Ečed, Fuzér a inde znamenala prakticky nebezpečenstvo smrti pre mladé ženy, ktorých sa zmocňovali jej služobníci a odvliekali ich do temných kobiek hradov a kaštieľov, kde čakali na deň svojho veľkého utrpenia a smrti.

Postupne sa nenávisť rodinných príslušníkov poznávajúcich pravdu neustále stupňovala - túto skutočnosť napokon vystihuje aj fakt, že pomáhači grófky-upíra sa neodvážili za bieleho dňa vyjsť bez silného ozbrojeného sprievodu za múry kaštieľa alebo hradu.

Zhruba v tom istom čase jej zločiny hlásili vo Viedni Imrich Megyeri, vychovávateľ jej syna Pavla a potom aj čachtický kazateľ msg. Ján Ponický. Ďalšie dokumenty predložili priamo dvornej kancelárii vo Viedni pravdepodobne aj samotní Čachtičania

Začiatkom roku 1610 začal preto palatín Juraj Thurzo z poverenia panovníka Mateja II. riešiť tento mimoriadne závažný prípad.

Od marca do júla 1610 bolo vypočutých 42 svedkov a už tieto prvé výpovede vrhli svetlo poznania na temnú históriu zločinov, ktoré grófka spáchala. Vo výpovediach bolo zaznamenané, že Báthoryová mučila svoje obete vlastnými rukami takým ukrutným spôsobom, že takmer všetky zomreli. Jej hradní služobníci sa tomu ľahostajne prizerali, no našli sa aj takí, ktorí jej v tom pomáhali.

Zrejme najotrasnejšia je skutočnosť, že Báthoryovú zadržali až 29. septembra 1610, teda ešte po začatí vyšetrovania mala na základe prezumpcie neviny možnosť naďalej pokračovať vo vraždení. Hoci ju sám Thurzo so svojím sprievodom prekvapil pri mučení istého dievčaťa, na jeho rozhodnutí to nič nezmenilo.

2. až 7. januára 1611 zasadal v Bytči súd, ktorý vyniesol rozsudok nad pomocníkmi "grófky Draculu". Dorotu Szentesovú a Helenu Jó, dojku Báthoryovej detí, upálili a smrti sa tiež nevyhol ani zlopovestný Ján Ujváry alias Ficko, ktorý pomáhal sadizmom šialenej grófke azda najviac.

Poprava odsúdených sa konala oného 7. januára, ale hlavná vinníčka procesu vzhľadom na svoju "urodzenosť" vyviazla z toho zatiaľ len domácim väzením.

Matej II. po týchto udalostiach vyjadril svoj zásadný nesúhlas s rozhodnutím tribunálu a preto posiela Thurzovi list, aby započal nový súdny proces proti Báthoryovej a žiada pre ňu nekompromisne hrdelný trest.

V priebehu roku 1611 bolo teda vypočutých 224 svedkov väčšinou z Považia a ďalších 12 zo zadunajských panstiev. Súd obdržal ďalšie svedectvá o neslýchaných zločinoch, o čom vydal dokument dňa 26. júla 1611. Napriek týmto skutočnostiam Thurzo v ničom neponáhľal s radikálnym rozhodnutím a tak Báthoryová ostala v internácii na čachtickom hrade, kde 21. augusta 1614 zomrela, čím definitívne unikla na tomto svete trestu za svoje hrozné zločiny.

Po stáročiach, keď sa už s odstupom času odhodláme nahliadnúť na tieto desivé udalosti, nemôžem sa ubrániť pocitu, že pre grófku s mŕtvolne bledou pokožkou vampíra, v dlhých splývajúcich šatách a s decentnou čipkovanou vreckovkou medzi končekmi pestovaných prstov, tak ako ju predstavuje dobová maľba, neexistuje ani dostatočne veľký trest.

Ak sa teda rozhodnete navštíviť zrúcaniny hradu alebo kaštieľa v Čachticiach, z ktorého sa dnes zachoval iba nebadateľný múrik v záhrade medzi stromami, možno to budete počuť aj vy: tichý, zvláštny zvuk, ktorý si dlho ani neuvedomujete. Ale za chvíľu si mimovoľne chcete zakryť uši a nemôžete sa toho zbaviť. Či už chcete alebo nechcete, počujete odkiaľsi zo stratena bezhlasé, avšak dobre počuteľné výkriky úzkosti a plač nešťastných obetí...
SYMFÓNIA HROZY

Mnohí bádatelia sú dnes presvedčení, že vyriešili záhadu, ktorá sa skrýva medzi riadkami Stokerovho románu. Dnes už veľmi dobre vieme do akej miery bola románová postava Draculu inšpirovaná osudom a činmi reálne žijúcej osoby. Napriek tomu, keď počujeme slovo upír, nemal by to byť Vlad Tepes, ktorého si pod týmto menom predstavujeme. Upír je totiž tradičnou folklórnou postavou ktorá si našla cestu do sveta filmovej a literárnej hrôzy.

Dracula sa stal nesmrteľným hlavne vďaka filmom . Týka sa to predovšetkým klasického snímku nemeckého režiséra Friedricha Wilhelma Murnau /1885-1931/ a scenáristu Henrika Galeena "Nosferatu - symfónia hrôzy", s nezabudnuteľným Maxom Schreckom v hlavnej úlohe. Názov a dej filmu je však sčasti poznačený ťažkosťami so získaním autorských práv - "nosferatu" je vo východných krajinách ekvivalentným výrazom pre upíra:

Sprostredkovateľ nehnuteľností v Brémach vyšle jedného zo svojich podriadených, ktorý je krátko ženatý na panstvo grófa Nosferatu do karpatských pralesov. Cesta mladého muža v hmle a s plašiacimi sa koňmi záprahu, vlkmi a tajomnými vtákmi je iba nevinnou prelúdiou k stračným udalostiam na grófovom hrade. Majiteľa zámku objaví po dlhom blúdení temnými chodbami, ako leží v rakve so zeminou a vyzerá ako mŕtvola. V noci prichádza k spiacemu úradníkovi a vysáva mu krv. V tej istej chvíli sa v Brémach prebudí úradníkova žena Nina a upír sa musí od svojej obete vzdialiť. Prichádza obdobie morového roku, ktorého hrôzu umocňuje postava Nosferatu zakrádajúceho sa svetom. Všade, kde sa objaví, vybiehajú húfy potkanov a ľudia padajú na zem mŕtvi. Nosferatu sa dostáva do Brém, kde sa dostáva do Brém, kde sa stretáva s Grétou. Tá namiesto toho, aby pred ním v hrôze utiekla, pozve strašného hosťa s otvorenou náručou do spálne. A tak dochádza k zázraku: slnko prerazí mraky a upír sa rozplynie na hmlu.

V symbolickej rovine "Nosferatu" poukázal na veľmi tenkú hranicu, ktorá oddeľuje "náš" svet od desivého impéria temných snov a predtúch. Krajina, zrúcaniny zámku, ľudia, to všetko naberá v okamihu hrôzostrašné podoby. Karpatské lesy sú ako bludisko strašidelných bledých stromov, ktorých poskrúcané haluzie sa týči oproti temnej oblohe, úradníkov koč sa postupne mení na pohrebný voz prízrakov. Chvejúce sa slnečné lúče predchádzajú príchod vampíra, Nosferatu sa pohybuje v spomalených záberoch a narastá do obrovských rozmerov, ako inkarnácia zlovestného osudu.

Podľa názoru niektorých kritikov ide o vôbec najlepší film, aký kedy o upíroch vznikol. To bol však len začiatok Draculovej slávy a nesmrteľnosti tejto postavy, ktorú nezískal krvou svojich obetí, ale vďaka celuloidovému pásu. V tomto filme vyzerá Dracula tak, ako by mal upír podľa súčasného podania vyzerať.


ZLOČINY ZA TEMNÉHO MESIACA


Aby sme pochopili podstatu fenoménov, stojacich pri zrode viery v upírov musíme si uvedomiť, aký názor panoval v stredoveku na smrť.

"Ľudia sa v tej dobe domnievali, že každá smrť prináša aj ďalšiu", píše americký folklorista dr. Paul Barber. "Inak povedané, ak krátko nato umrelo niekoľko ďalších ľudí, všetci si mysleli, že ten prvý zomrelý privolal smrť na ostatných. Obyčajne otvorili hrob a na jeho tele hľadali znaky vampírov . Zistili napríklad, že nedávno pochovaná mŕtvola má na perách krv. Samozrejme, že si z toho urobili záver. Ak mala mŕtvola na perách krv a bola väčšia ako pred pochovaním, mysleli si, že mŕtvy určite chodil piť krv živých ľudí. "

Moderné súdne lekárstvo má pre tento fenomén oveľa racionálnejšie vysvetlenie. Mŕtve telo sa rozkladá. Pritom vznikajú plyny a tie vytvárajú v mŕtvom tele zvýšený tlak. Krv pod týmto tlakom vychádza z úst a ostáva na perách. Bez medicínskych znalostí si však tieto javy ľudia v minulosti nedokázali uspokojivo vysvetliť a podľa rôznych údajov prežíva viera v chodiace mŕtvoly v niektorých krajinách Európy dodnes.

Pokiaľ sa viacerí bádatelia snažili rozlúštiť záhadu upírov v poverách, rozprávkach a histórii, našli sa iní odborníci, ktorí sa sústredili na kriminálnu a psychopatologickú stránku problému a dopracovali sa k zaujímavým a desivým výsledkom zároveň

"Dnešné výskumy s upírmi dokazujú, že niektorí ľudia túžia konzumovať ľudskú krv", hovorí americký psychopatológ Dr. Leonard George. "Takže ak hovoríme o upíroch v modernom kontexte, nemáme na mysli lietajúceho človeka-netopiera a podobne, ale skôr ľudí, u ktorých vznikne nutkanie piť ľudskú krv. Pre túto chorobu je typický tzv. Renfieldov syndróm. Prvé príznaky sa zväčša objavia už v detstve. Pri nejakej malej nehode dieťa, poväčšinou chlapec, môže zistiť, ze krv má príjemnú a zvláštnu chuť. Zapáči sa mu to a to ho môže priviesť k dalšiemu stupňu, ktorý sa nazýva autovampirizmus a prejavuje sa pôžitkom z konzumácie vlastnej krvi. Toto môže viesť až ku zoofágii, ktorá je tretím štádiom choroby. Zoofágia je obľuba konzumácie zvieracej, ale nie ľudskej krvi. Vampirizmus sa v tomto štádiu môže prejavovať aj chytaním domácich zvierat.

Najrozvinutejnejšou formou Renfieldovho syndrómu je však skutočný vampirizmus. Osoby v tomto štádiu túžia konzumovať krv iných ľudí. Niektoré z nich sa vkrádajú do nemocníc, či krvných bánk a pokúšajú sa ukradnúť krv zo zásob. Toto štádium Renfioeldovho syndrómu môže vyústiť až ku prípadom sériových vrážd kedy sa paáchatelia násilne zmocňujú krvi iných ľudí."

Pravdepdobne najznámejší prípad modernej histórie, kde sa v profile sériového vraha potvrdila diagnóza Renfieldovho syndrómu bola Haighova aféra. Koncom štyridsiatych rokov rozoberali anglické noviny bizarný príbeh Johna Georga Haigha, elegantného gentlemana, ktorý sa stal známya ako "Londýnsky upír". Haighovými obeťami boli jeho priatelia, osoby, ktoré mu plne dôverovali. Pod zámienkou, že im ukáže svoju firmu lákal svoje obete do opusteného odľahlého skladiska na kraji mesta. Netušili však, ze idú na smrť. Haigh vraždil svoje obete rýchlo, obvykle jediným výstrelom revolverom do zátylku. Podľa rôznych domnienok sa Haighova posadnutosť krvou začala už v detstve. Puritánski rodičia jeho neposlušnosť často krotili prísnymi telesnými trestami. Raz keď ho poranili kefou na vlasy, vytryskla mu krv. Začal si sať ranu a vychutnávať nový pocit.

Jednalo sa o klasický prípad Renfieldovho syndrómu: Vlastná krv ho po čase prestala uspokojovať a on začal vraždiť, aby sa dostal k čerstvej. Navyše svoje obete , skôr ako ich telá rozpustil vo vitriole, okrádal aj o osobné veci. Zašiel dokonca tak ďaleko, že falšoval podpisy, aby sa dostal k ich majetku. Haigh sa pri svojom zatknutí nakoniec bez okolkov priznal, že v priebehu niekoľkých rokov zavraždil deväť ľudí. Za vraždy ho v roku 1949 odsúdili na trest smrti, ktorý bol v ten istý rok aj vykonaný.

Zvláštny prípad londýnskeho upíra desil ľudí už pred polstoročím. Haigh však nie je jediným, kto bol považovaný za novodobého upíra. Žiaľ, za posledné dvadsaťročie sa vyskytlo len v USA množstvo prípadov ľudí, ktorí boli natoľko psychicky narušení, natoľko zločinne posadnutí, že boli ochotní z túžby po krvi aj vraždiť.

V roku 1975 bola v New Yorku odsúdená jedna žena za beštiálnu vraždu spojenú s vysávaním krvi. V Kalifornii bol o tri roky neskôr odsúdený muž menom Richard Trenton Chase za sériu vrážd, pri ktorých sa dokázala konzumácia krvi z tela obetí. Podľa svojich zločinov dostal prezývku "Vraždiaci upír".

V roku 1980 v štáte Massachussetts jeden psychicky narušený mladík údajne počul hlasy, ktoré mu prikazovali vraždiť kvôli krvi, aby sa takýmto spôsobom stal upírom.

V roku 1985 stopovala na Floride jedna devätnásťročná dievčina, zastavil jej muž menom John Brennan Cutchley, profesiou úspešný inžinier. Keď ho zatkli, získal okamžite prezývku "Znásilňujúci upír". V štáte Minnesotta v roku 1988 sa traja tínedžeri po vzhliadnutí moderného vampírskeho filmu rozhodli rozohrať podobný scenár aj v skutočnosti. Prepadli tridsaťročného bezdomovca, ktorý sa ich útokom nedokázal ubrániť.

test: som upír?

15. února 2010 v 15:23 | Lady |  Vampires
1.Myslíš si o sebe že si upír?

2.Bojíš sa svetla?

3.Máš rad/a krv?

4.Máš tesáky?

5.Menia tvoje oči farbu pri pohlade na krv?

6.Premáha ťa túžba po krvi?

7.Napil/a si sa už krvi niekoho?

8.Pohrýzli ste už niekoho?

9.Patríš do upírskej sekty?

10.Miluješ noc?

11.Zbiehajú sa ti slinky pri pohlade na krv?

12.Napadol ťa upír?

13.Chceš sa stať upírom?

14.Máš pocit smädu bez ohladu na to kolko si vypil vody?

15.V noci si hore a vo dne spíš?



Je čas vyhodnotiť si test. spočítaj si body za kladné odpovede:

0-5
Si celkom obyčajný smrtelník,takže ak ťa niečo znepokojovalo tak teraz môžeš byť pokojný/á.
6-10
Za istých okolností by z teba mohol byť upír.

11-15
Očividne si upír a ak nie tak máš na to obrovský predpoklad.Gratulujem!

Lykantropia alebo tiež Vlkolactvo

15. února 2010 v 15:15 | Lady |  Lykantropia

Vlkolak je v ľudových poverách a mytológii človek, ktorý sa dočasne za určitých okolností (najmä v noci) mení na vlka, správa sa ako vlk a vykonáva rôzne zlé skutky.


Vzhľad v nepremenenej forme
Nepremenený vlkolak vyzerá na prvý pohľad ako človek. Avšak aj tu je niekoľko rozdielov, ktoré vlkolaka a človeka spoľahlivo rozlišujú.
Vlkolak v akomkoľvek veku je väčšinou vyšší ako jeho rovesníci, v dospelosti dosahuje v priemere okolo 175-190 cm.
Vlasy sú u čistokrvných vlkolakov vždy tmavé, čierne. Ak sa vlkolakom stal po uhryznutí iným vlkolakom, vlasy sa zvyčajne po čase zmenia len o pár odtieňov, alebo ostanú pôvodnej farby.
Postava je štíhla ale pevná, mierne zhrbená, ruky sú silné s dlhšími prstami, prispôsobené na boj, nohy sú prispôsobené na dlhý a rýchly beh.
Uši bývajú mierne zašpicatené a pokryté jemnučkou srsťou.
Tesáky si aj v ľudskej podobe zachovávajú svoj tvar, sú však menšie a nie také ostré ako po premene.
Oči sú trochu zošikmené, oválne, dúhovka je zvyčajne svetlosivej, svetlomodrej alebo jantárovej farby a pokrýva takmer celé oko.


Vzhľad v premenenej forme
Vlkolak sa premieňa zvyčajne za splnu mesiaca na tvora podobného vlkovi. Aj tu však existuje niekoľko rozdielov. Opäť je tu tá výška - vlkolak dosahuje v kohútiku väčšiu výšku ako obyčajný vlk. Postava je štíhla, koža lemuje silné svaly. Srsť je redšia a drsná. Farba srsti je daná geneticky po matke, ak bola aj matka vlkolakom alebo je podmienená farbou vlasov. Chvost je hustý a štetkovitý ale kratší ako u vlka. Uši sú mierne zašpicatené položené nižšie na hlave, pysk je kratší s málo výrazným stopom. Oči sú rovnaké ako pri ľudskej podobe. Tesáky sú dlhé, mierne zahnuté a v priemere dosahujú dĺžku 8 cm. Ak vlkolak dosiahne určitý vek, vytvorí sa mi za normálnymi tesákmi ďalší tesák, ktorý je o niečo menší ale rovnako ostrý.

V určitých okolnostiach môže nadobudnúť vlkolak aj inú podobu, ktorá je podobná ako vlčia, avšak vlkolak je väčší a pohybuje sa zvyčajne na zadných labách.

Definícia okultizmom

Je za neho považovaný človek, ktorý sa sám, úmyselne, pomocou magického rituálu alebo vplyvom mesačných či démonických síl, v určitom časovom období mení na vlka. Človek si po premene väčšinou nič nepamätá, cíti sa unavený a na niekoľko hodín upadá do hlbokého spánku.

V rôznych ľudových poverách a legendách ide o vlčieho démona spútaného s telom človeka. Upíri na seba údajne často berú podobu vlka. Naproti tomu sú vlkodlaci údajne samostatnou prastarou rasou a obývajú Zem už od nepamäti.

Cudzie slovo pre "vlkolactvo" je lykantropia (lycos - vlk, anthropos - človek), čo je z dnešného lekárskeho pohľadu chorobná predstava duševne chorých, že sú premenení na divé zvieratá, najmä vlkov. Z dnešného "alternatívneho" pohľadu je to zvláštny stav mysle a vedomia, kde si človek predstavuje, že je vlk, alebo sa na neho mení.

Dejiny

Pôvodom tejto dnešnej povery je severogermánska predstava, že duša opúšťa telo spiaceho človeka a preberá podobu vlka alebo medveďa.

Predstava, že sa ľudia môžu meniť na zvieratá (najmä vlky), je podobne ako myšlienka o existencii upírov,archtypálna a preto medzi obyvateľstvom stále silno pôsobí. Už v jaskynných maľbách v Lascaux sa lovci zobrazujú prestrojení za zvieratá a samozrejme takéto prestrojenie existuje u šamanov po celom svete dodnes.

Už u prvých známych národov v Škandinávii, v Pobaltí, u Keltov a pod. sa vlk, ktorý je schopný vidieť a loviť v noci, považuje za zviera svetla a sily. Aj grécky Zeus mal v sebe aspekt vlka a aj predstava o tom, že ľudia a bohovia menia podobu, bola v antike veľmi bežná. V 5. storočí sa grécky historik Herodotos zmieňuje o tom, ako sa Gréci a Skýti usadili na pobreží Čierneho mora a považovali tam žijúcich domorodcov Neuriánov za čarodejníkov, ktorí na sebe vedia brať vlčiu podobu kedykoľvek chcú. Predpokladalo sa, že ide o kanibalov.

Najstaršie doklady o vlkolakoch v germánskej oblasti nájdeme v Völsunga saga, u Bonifácia a v stredoveku u biskupa Burcharda z Wormsu (965-1025).

V 15. a 16. storočí bola viera na zvieracie premeny taká veľká, že každý, kto bol podozrivý, že je vlkolak bol zlikvidovaný (upálený alebo obesený) podobne ako čarodejnice. Len vo Francúzsku sa medzi rokmi 1520 a 1630 vyskytlo vyše 30 000 prípadov vlkolactva, čo sa vysvetľuje jednak kanibalizmom vyhladovaných roľníkov a jednak halucináciou postihnutých, že sú vlkolaci.

Ešte v 18. storočí sa verilo, že premenu na vlka môže spôsobiť priloženie vlčej kožušiny alebo opasku z vlčej kože.

V 20. stor. sa motív vlkolaka sa stal jedným z klasických tém hororových filmov.

Viera, že sa človek niekedy môže premeniť na dravcov existuje aj v Ázii (tigre) a v Afrike (lev, leopard, hyena).

Príčina

Z dnešného pohľadu ide o legendy, duševné choroby, halucinácie, prípadne prípady kanibalizmu. Existuje napríklad teória, že v stredoveku išlo o halucinácie spôsobené chlebom upečeným z obilia napadnutého námeľom, čiže ražnou hubkou, ktorá produkuje LDS. V minulosti, ešte aj v 20. storočí, spôsoboval takýto chlieb masovú hystériu, paranoiu a halucinácie celých dedín a regiónov.


zdroj

Kinéza

15. února 2010 v 15:13 | Lady |  Magic

Ja osobne som to ešte len skúšala a nwm to, ale tu máte taký "návod"



1. Nebojte sa.
2. Nehladajte v tom logiku.
3. Verte, že to ide.
4. Nič nie je hneď.

Kinéza potrebuje čas. A to nie je deň dva, týžden, mesiac... niekedy aj roky! Ale výsledky stoja za tú námahu!

5. Sústredenie.
6. Vytrvalosť a trpezlivosť.
7. Zbavte sa stresu, nátlaku a zlých myšlienok na zneužitie cvičenej kineze.



Napadlo ma, že niektorým z vás možno uniká význam slova tunel pre ovládánie kinéze, tak i spôsob ako ho vytvoriť. Popíšem vám spôsob, akým to robím ja pri trénovaní telekinézy.

Sústredene pozorujem predmet, ktorým chcem pohnúť. Predstavujem si, že som na začiatku tunela a ten predmet na jeho konci. Zo začiatku si predstavím čierne steny tunelu, neskôr ich vidím pred očami ako skutočnú a existujúcu vec.

Je to tady iba o predstave a sile vôle tento tunel vytvoriť


Vampires

12. února 2010 v 13:28 | Lady |  Galery
Gallery of Vampires...

U-Z

12. února 2010 v 13:10 | Lady |  Vampires A-Z
U
Ubour
Pochádza z Bulharska. Upír, ktorí vznikne po násilnej smrti človeka alebo keď duch odmieta opustiť telo. Telo zostáva pochované štyridsať dní a potom začína pôsobiť problémy. Vo všeobecnosti nebude piť krv jeho ďalšie zdroje potravy sú preč, a medzi ne patrí pravidelné jedlo k napadnutiu človeka dochádza len zriedka. Ubour dokáže pohybmi vytvárať iskri.

Upier
Pochádza z Poľska. Upír, ktorý je nezvyčajný v tom, že sa zdvihne na obed a vracia sa spať o polnoci. Vraj má ostnatý jazyk a spotrebuje veľké množstvo krvi. U tohto stvorenia ide fascinácia krvou oveľa ďalej, než je u upírov obvyklé, pretože v krvi i spí. Môže súvisieť s Upírom a Upyrom.

Upír
Pchádza z Ukrajny. Upír, ktorý je známy svojou chuť do jedla a zje veľké množstvo rýb. Môže tiež súvisieť s upierom a Upyrom.

Upyr
Pochádza z Ruska. Upír, ktorý sa považuje za mimoriadne brutálneho. Najskôr zabije deti a potom pokračuje zabitím ich rodičov. Rovnako ako u upiera Upyr je aktívny počas dňa a v noci spí, a pritom má úplnú ľudskú podobu. Môže súvisieť s Upírom a upierom.

Ustreli
Pochádza z Bulharska. Upír, ktorý lovil výhradne dobytok. Myšlienkami bol duchom dieťaťa, ktoré nedávno zomrelo.

Utukku


Pochádza z Babylónska. Upírí duch, niekedy vnímaný ako démon. Všeobecne sa verilo, že je to duch nedávno zosnulej osoby, ktorá sa vrátila z hrobu, z nejakého neznámeho dôvodu.


V
Varacolaci
Pochádza z Rumunska. Upír, ktorý patrí medzi najmocnejších zo všetkých nemŕtvych. Mal schopnosť vyvolať zatmenie mesiaca a slnka. Môžu vyzerať ako ľudia s bledou suchou pokožku. Môžu cestovať na astrálne vlákno, ak je cestovanie potrebné, tak vlákno zostáva neporušené.

Volkodlak
Pochádza zo Slovinska. Upíri sú spojený s vlkolačími legendami.

Vourdalak
Pochádza z Ruska. Upír posudzovaný podľa ruského folklóru, majú to byť krásne, ale zlé ženy.

Vrykolakas
Pochádza z Jadranskej a Egejskej oblasti. Upír, ktorý je tvorený rôznymi prostriedkami, vrátane nemorálneho života. Cestuje v tme a zaklope na dvere a volá meno osoby vo vnútri, ak jej osoba odpovedá zomrie. Získava ďalšie právomoci, ako starne.

Vrykolatios
Pochádza z ostrovu Santorini. Sú opísaný ako diabl.


Z
Zmeu
Pochádza z Moldavska. Vampiristická postava, ktorá má podobu ohňa a vystupuje tu mladé dievča alebo vdova. plameň vo vnútri sa stane mužom, ktorí ju zviedol.

O-T

12. února 2010 v 13:08 | Lady |  Vampires A-Z
O
Obayifo
Z Ashanti ľudí Gold Coast v Afrike. Je to žijúci upír. Povedal, že je to muž alebo žena, ktorý opustí svoje ľudské telo v noci aby sa nakrmil. Hovorí, že má obzvlášť rád malé deti, môže tiež spôsobiť pleseň v plodinách.

Ohyn
Pochádza z Poľska. Hovorí, že je spôsobený prítomnosťou zubov a podkožného tuku pri narodení.


P
Pácu Pati
Pochádza z Indie. Tento tvor je považovaný za pána všetkých bytostí. Prebýva v noci zrejme na cintorínoch a podobných miestach.

Pelesit
Pochádza z Malajzie. Duch upíra. Napadne človeka v tele, spôsobuje chorobu a smrť. Obete budú pod jeho vplyvom zatiaľ čo ich ovláda.

R
Rakshasa
Pochádza z Indie. Upír, ktorého meno sa prekladá ako "ranený". Predpokladá sa, že má podobu krásnej ženy, ktorá láka mužov do záhuby. V novších legendách sa hovorí, že žijú v stromoch a vyvolávajú zvracanie a tráviace ťažkosti ľuďom, ktorí zablúdia na ich územie. Ich dieťa bude zmenené do takého tvora, aby bolo prispôsobené jesť ľudské mozgy.

Ramanga
Pochádza z madagaskaru. Sluha kmeňových vodcov konzumoval ústrižky nechtov a krv ušachtilých členov kmeňa.


S
Stregoni Benefici
Pochádza z Talianska a vraví sa, že je to upír na strane dobra.

Striges
Pôvod nepotvrdený. Čarodejnica-upírka, ktorá by sa mohla premeniť na vranu, a potom piť ľudskú krv. Zaradená medzi živých upírov.

Strigoii
Pochádza z Rumunska. Neslávne mŕtvy upír. Existuje mnoho spôsobov, ako sa stať Strigoii, vrátane toho byť siedmy syn a samovraždy. Všeobecne možno povedať, že je priateľský k Cigánom.

Succubus
Pochádza z Európy-nepotvrdené. Žena upírka, démon, ktorý navštevuje mužov počas spánku, aby ich v snoch zapájala do sexu. Succubus môžu obeť úplne vyčerpať vo svojej snahe o pohlavnú rozkoš.

T
Talamaur
Pochádza z Austrálie. Žijúci upír. Tento tvor by mohol komunikovať s duchovným svetom, takže by mohol z ducha spraviť svojho služobníka a poslať ho do sveta živých. Talamaur môže poslať svoju dušu odčerpať zostávajúci život z čerstvej mŕtvoly.

Tlaciques
Pochádza z Nahuatl Indiáni Mexika. Vampiristická čarodejnica. Môže sa premeniť na horľavú guľu alebo morčacie mäso, v takej forme môže byť bez povšimnutia.